Zaterdag: Slotronde KNSB

Komende zaterdag 22 april is de slotronde van de KNSB-competitie. Dat wordt een drukke bedoeling, want naast thuiswedstrijden van EP1 en EP2, wordt ook de slotronde van de Meesterklasse in Bunschoten gehuisvest.

De EP-wedstrijden en de kampioenskraker LSG – Apeldoorn zijn in het denksportcentrum, de overige MK-wedstrijden in het naastgelegen muziekcentrum “De Samenklank”. In beide gebouwen wordt een analyse-ruimte ingericht waar de kampioenswedstrijd live te volgen is. Sowieso worden alle meesterklasse-duels op liveborden gespeeld, te volgen via meesterklasse.online.

Programma

Het volledige wedstrijdprogramma staat hieronder. Alle wedstrijden beginnen om 13:00.
(En Passant 3 speelt niet, hun competitie is al afgelopen)

Denksportcentrum
En Passant 1HWP Haarlem 1
En Passant 2BSV Bennekom 1
Amevo Apeldoorn 1LSG IntelliMagic 1
Samenklank
Paul Keres 1De Stukkenjagers 1
Kennemer Combinatie 1Charlois Europoort 1
Zukertort Amstelveen 1Zuid Limburg 1
Groninger Combinatie 1HWP Sas van Gent 1

Naast de kampioenswedstrijd is ook de degradatiestrijd in de Meesterklasse heel spannend, de onderste vier teams zijn nog niet veilig. Ook EP2 speelt nog voor handhaving.

Locatie

Zie deze pagina voor routebeschrijving per auto of OV. Beide speelzalen liggen op loopafstand naast elkaar. Er is ruim voldoende parkeergelegenheid.

Bar

In beide gebouwen is een bar aanwezig. In het denksportcentrum kan zowel contant als met pin betaald worden. In de Samenklank kan alleen contant betaald worden.

In beide locaties is het gebruikelijke assortiment (koffie/thee, fris, bier,..) aanwezig. In het denksportcentrum zijn daarnaast broodjes (ook haring), patat en snacks verkrijgbaar.

Kibbeling

Net als afgelopen zaterdag wordt er kibbeling gebakken. Volgens planning gaat de pan aan voorafgaand aan de wedstrijden (+/- 12:00 tot 13:00) en daarna opnieuw wanneer de partijen in voldoende mate zijn afgelopen (naar verwachting vanaf +/- 16:00). Afrekenen geschiedt d.m.v. een bonnetje, te koop (slechts €2,50) aan de bar in beide gebouwen.

Kibbeling wordt mogelijk gemaakt door EP-hoofdsponsor FishPartners

One Comment

1. […] finale van de Meesterklasse wordt gezamenlijk gespeeld bij Schaakclub En Passant (in Bunschoten-Spakenburg). Aanvang 13:00 […]